HIFU

HIFU står for high intensity focused ultrasound og er en revolusjonerende teknologi for hudoppstramming og reduksjon av uønsket lokal kroppsfett samt kollagen og elastin produksjon.

Behandling med HIFU, det nærmest man kommer et faktisk ansiktsløft uten å ta i bruk kirurgi.
Når vi blir eldre, mister kollagen elastisiteten og huden begynner å bli slappere som bidrar til rynker, hengende hals og løs hud i ansiktet. HIFU er målrettet behandling for å kompensere for dette ved å stimulere kroppens egen kollagen bygningsprosessen.

HIFU behandlingen er rettet mot alle de tre forskjellige lagene i huden din for å skape et kontrollert traume på et fokuspunkt med en bestemt dybde under huden uten at omkringliggende vev eller overhuden (epidermis) skades og effekten er fantastisk uten å kutte eller forstyrre overflaten av huden.

Behandlingene kan utføres flere områder som ansikt, hals, over og under bryst, mage, rygg, armer legger, lår, rumpe og vagina. Behandlingen passer best for de som fylt 30 eller har fått påbegynt aldringstegn.

Behandlingen tar ca. 45-60 minutter avhengig av hvilket området som skal behandles. Anbefales 3 behandlinger med 2 måneders mellomrom til å begynne med. Deretter en behandling par år for å opprettholde effekten.

Det vil oppleve en viss umiddelbar effekt, men den fulle effekten begynner å komme etter 2-3 måneder. Behandlingen har normalt ingen nedetid og man kan gå rett tilbake til daglige gjøremål.

Risiko og bivirkninger: HIFU regnes for å være trygg behandling, men i noen tilfeller mild rødhet, hevelse forventes. Men det går over av seg selv i løpet få dager. Mild hodepine kan oppstå ved behandling av ansiktet. Vaginaer kan føles ømme og såre i noen dager ved vagina behandling. Filler kan bli ødelagt av ultra bølgene, så behandleren bør få beskjed om eventuelle injeksjoner på behandlingsområdet. Blåmerker er sjeldne, men kan likevel oppstå dersom ultralydbolgene forårsaker traume på en blodåre. De forsvinner normalt av seg selv i noen dager. Noen nerver kan bli ømme grunnet behandling, men det går over av seg selv. Hudforandringer, brannskader, arrdannelse regnes som svært sjeldne.

Hvem burde ikke ta behandling:

Svarer du ja på noen av disse spørsmålene, anbefaler vi å snakke med behandleren for å avklare om behandlingen kan utføres.

• har du kreft?
  • går du på cellegift/stråling?
  • har du diabetes?
  • går du på blodfortynnende?
  • har du åpne sår?
  • går du på antibiotika eller kortison?
  • har du de siste 6 månedene gjennomført behandling med laser eller kjemiske peiling?
  • bruker du eller har brukt A vitamin krem i løpet av de siste 3 månedene?
  • har du nyelig blitt operert?
  • har du psoriasis/eksem?
  • har du andre hud sykdommer f. eks .dermatitt?
  • er du gravid eller ammer?
  • har du Hiv eller Aids?

Aldersgrense 18 år
BOOK TIME NÅ
Har du noen flere spørsmål angående våre behandlinger?

Kontakt oss gjerne på
Telefon - 917 36 894
E-post - kaur@kaurhudklinikk.no

ÅPNINGSTIDER